tisdag, november 10, 2009

Den stora bulldagen!

Igår började dom, byggjobbarna eller Fragglarna som jag nu kallar dom, att ta bort alla byggnadsställningar runt huset. Det går lite trögt med konversationen. Det kan bero på att
1) De är blyga (eller upptagna)
2) De inte är vana vid att folk pratar med dom på arbetsplatsen
3) De tycker jag är knasig.

I allafall så tycker de att Rusti är lite söt, men Rusti sviker mig när det gäller hundtricket. Han smörar bara för hundMicke, så jag kan inte använda Rusti heller. I allafall så bad jag dom att hjälpa mig att lyfta upp min markis, så kunde jag montera upp den själv, men när jag kom hem från hundpromenaden hade de monterat fast den helt och hållet! Vilka killar! :D Så jag var tvungen att göra något som tack, så jag undrade om de gillade kanelbullar. Så det var bara till att baka, och sen leverera färska bullar till grabbarna. Jag var tvungen att fråga om de var allergiska mot nötter, och de tyckte nog jag var lite konstig för jag tror inte de trodde att jag verkligen skulle ställa mig och baka. Men de satt sen på plankorna och käkade bullar, det såg så rart ut! Bullarna blev inte de snyggaste i världen, jag lyckas inte göra dom lika goda och saftiga som mamma brukade f
å dom, men de jag provsmakade var helt ok. Jag har inte kräkts av dem än iaf.

Idag har jag joggat 1 timme med grannen Yvonne. Vi joggade 3 dagar i rad förra veckan, det känns bra för kroppen. I morgon blir det jogging också! Och till middag blev det sallad och kyckling, jag försöker komma tillbaka till min halvdana GI-diet, men jag kompletterar med massa godis, så min sockerfria diet har fallerat lite. Dock blir der sucketter och sockerfritt tuggummi, och i möjligaste mån sockerfritt godis eller viktväktarnas godis. Heja, heja!



Kycklingsallad, spenat, vit sallad (?), avokado, champinjoner och så kycklingen... Mmmm!

2 kommentarer: