fredag, december 04, 2009

Post-it-drottningen

Hm. Jag skaffade bloggen för att skriva av mig här istället för att verka hysterisk på FB och skriva allt där i 300 statusuppdateringar om dagen, men jag har inte orkat med riktigt, fast jag har fortfarande behovet av att prata/skriva/diskutera.
Lite saker har hänt. Jag har en date, mr T, som är ung, smart, söt och omtänksam och som faktiskt verkar vilja fortsätta träffa mig. Det måste vara något fel på honom? I allafall är det roligt så länge det varar. Jag har hela tiden sökt efter ett förhållande, men det känns rätt skönt att träffa någon lite då och då ändå. Jag är försiktig att involvera mig för mycket i något just nu.
Annat som hänt är att Rusti blivit knäpp efter sitt senaste anfall (3-4 veckor sen), drack av såpavattnet och tuggade på elsladden till datorn. Han pissade inne som protest och han pissade i bilen av ångest. Han har fått för sig att sova i soffan, fast han inte får. Och så ligger han där och ser oskyldig och så söt ut som han bara kan och "hör inte" hur matte gapar åt honom att hoppa ned... Men nu äter han Zylkene som får bort ångesten litegrann, så han har inte kissat inne något mer *phew*
Mitt X-jobb står helt stilla. Jag har genomfört en intervju av 6 st, jag har inte ens fått tag på fler skolor. Inga lärare kan, hinner (vill) eller orkar ställa upp i december. Jag är verkligen ute i fel tid. Men jag har börjat söka jobb nu i allafall. Lärarjobb, receptionistjobb och så ett jobb som flygkarteanalytiker, vilket jag faktiskt tycker låter roligt. Fast det känns så läskigt att gå ut i arbetslivet igen. Det är massa att ta reda på. Jag har post-it-lappar precis överallt. De är på datorn och borden och i olika färger. Det är intyg som ska skickas, det är anmälan till arbetsförmedlingen, sen anmälan till a-kassan... Aaaaah. Men jag vill ha en fast lön och fasta rutiner så att man kan starta om lite igen. Och bli av med den där jäkla magisterexamen snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar