tisdag, juli 06, 2010

Drömmer igen

Nu är det sommar, och det är sol! Och det är lite lugnare på jobbet. Jag har tid över att egentligen skriva klart x-jobbet, något som går långsamt, eller inte alls. Skärpning! Jag bara måste.
Jag har också plötsligt tid över att fixa i ordning hemma, i förrigår fick jag för mig att möblera om kl. 23 på kvällen. Hade storartade idéer, det blev väl sådär. Soffjäveln, som jag älskar så mycket, måste ut. Den tar upp halva lägenheten i storlek. Så nu står allt i små högar överallt i lägenheten. Men sängen är fri och det är huvudsaken, så att man kan sova när man blir trött.

Mitt drömmande har blivit mer intensivt igen. Drömde om mamma, jättetydliga och starka drömmar. Jag måste börja skriva ned dom igen, men denna gång är det ingen kommunikation från henne till mig, det är snarare mina egna minnen och upplevelser som reflekteras i drömmarna. Jag vet inte hur jag ska tolka dom. Jag jobbar lika intensivt på natten som på dagen i min hjärna. Har alltid gjort. Jag tror jag tänker för mycket. Eller i allafall hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar