onsdag, januari 04, 2012

Gör det som är roligt!

Jag tror jag genomgår någon 30-årskris. Det är många tankar och mycket idéer i denna överbelastade hjärna. Jag vill ju flytta nu, jag vill ha kommit längre i mitt 30-åriga liv än att bo i en liten etta, överbelamrad med saker (jag älskar min lägenhet men den passar nog bättre för någon som vill bo litet och har mindre prylar). Jag vill så mycket. Jag vill hitta mannen i mitt liv, jag vill ha jättelångt eller jättekort hår, jag vill orka motionera lite mer, jag vill lägga mig tidigare på kvällarna, jag vill ha samma lön som mina arbetskamrater där några presterar mindre än jag men får mer pengar för det (rättvisa?), jag vill slippa jobba hemma för att man inte hinner på arbetstid, jag vill ha ett rättvist samhälle. Jag tänker fortsätta med dansen, för den är väldigt rolig! Jag tänker fortsätta knyppla, för det är min terapi. Jag tänker fortsätta träna min lilla hund (hon kan nya tricks nu!) och sen stod det mellan att köpa ett årskort på Friskis och svettis som jag inte kommer att använda, eller börja spela ett nytt instrument som jag gått och funderat på väldigt, väldigt länge. Jag resonerade så att det inte är fysiskt gynnande med ett nytt instrument, men psykiskt. Och det är ju alltid något. Så idag, alldeles nyss, så skickade jag en förfrågan om att börja spela säckpipa!!!
Det har jag velat behärska huuur länge som helst.
Så nu kommer jag göra något fysiskt, något psykiskt och något terapeutiskt gynnande varje vecka!
Man ska göra det som är roligt!!
Vem vet, vi kan dö när som helst, och det hade ju varit roligt att ha gjort detta innan det är försent. Och jag vill inte ligga där på min dödsbädd vid 94 års ålder och gräma mig över att jag aldrig provade.
Do it!

1 kommentar:

  1. Säckpipa! Fy fan vad coolt. Hör av dig till mig när du kan behärska den :-)

    SvaraRadera