onsdag, februari 01, 2012

Weird dröm igen

De timmar mellan att jag försökte stiga upp i morse till det att en arbetskamrat ringde med en fråga från jobbet vid 12, så hann jag drömma så himla konstigt. Jag drömde att det var något i stil med medeltidsvecka i Stockholm, fast man inte skulle klä sig i medeltidskläder utan i folkdräkter. Allmän folkfest ute på stan.
Jag hade besök av min mäklare som hade en folkdräkt på sig och jag berättade om min mormors folkdräkt som ligger i min garderob någonstans och som är en västerbottensdräkt. I verkligheten har den en tillhörande mössa någonstans som är blå, men jag vet inte var den är. I drömmen kommer jag ihåg hur min mäklare tyckte att de kornblå hattarna var så sjukt snygga till folkdräkterna och jag bannade mig för att jag inte hade hatten och dräkten framme. Jag ville så gärna visa henne mormors dräkt eftersom det är så få människor som vet eller kan något om folkdräkter men jag kunde verkligen inte hitta den. Sen när hon gått så hittade jag den och skulle ta ett foto på den med mobilen och skicka den till henne.

Sen visade det sig att min mäklare ringde mig i verkligheten under tiden jag sov och bad mig ringa upp henne. Det var så himla nära att jag frågade henne om hon sett fotot på folkdräkten än, men kom på mig själv att det bara var en dröm innan jag hann säga något. Phew.
Vad är verklighet? Vad är dröm?
Sjuka hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar