söndag, juli 01, 2012

Kanelmandlar

Den här helgen är den första på länge som jag är helt ledig! Det finns ju alltid saker att göra (packa bort kartonger, rensa bort kläder, köra till återvinningen, dammsuga, montera ihop soffan, skriva på uppsatsen...), men denna helg har jag medvetet struntat i att göra något. Jag har haft sovmorgon båda dagarna (LYX!) och har verkligen sovit!
Idag är det som om jag aldrig vaknade ordentligt. Jag sitter nu i köket i underkläderna och är släpigt trött och nästan lite snurrig, men jag är lugn eftersom jag inte behöver göra något och ingen behöver se mig (vilken tur!). Idag har jag gått ut med hunden, duschat och sen sovit igen några timmar på soffan. Alltså, jag har inte gjort ett jävla skit. Och det är så jävla skönt!!!
Jag orkar inte ens ha ågren över att inte ha gjort något.

Kanelmandel 35kr.jpgIkväll, för den kommer snart, ska jag göra kanelmandlar för första gången. Jag blev fullkomligt kär i Granits kanelmandlar (extremt beroendeframkallande) men jag vet inte om det är choklad eller nougat runt deras mandlar. Jag kör iaf ett vedertaget recept som innefattar nougat (svindyrt men svingott) så får vi se hur det smakar sen. Det är nog egentligen ett julgodis, men varför ska man följa normen? Jag äter ju kräftor och sill året om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar