fredag, juni 29, 2012

Knuten i magen

Idag fick jag reda på att jag är den 4:e sämst betalda på mitt jobb. Jag är således också en av fyra som jobbat här längst och som har en 5-årig högskoleutbildning i ryggen.
Det kändes onekligen alldeles fruktansvärt förjävligt.

Och snart ska en person komma hit för att söka en lärartjänst, hon har ingen lärarutbildning eller särskild erfarenhet av arbete i skola och kommer med stor sannolikhet att få samma lön som jag, fick jag reda på idag. Om inte mer. Varför är jag inte värd  mer? Vad är det som de andra (flera utan utbildning och erfarenhet) har som är värt 2000-4000 kr mer i lön än jag? Jag sliter röv på det här stället. Mitt jobb tar hela mitt liv.
Det känns onekligen ännu mer förjävligt.

Jag har också talat i förtroende med folk om våra löner, men fick veta idag att de inte talat sanning om sina löner. Att de ligger högre än de sagt. När jag har varit ärlig i mitt svar.
Det känns onekligen överjävligt.

Jag får en knut i magen av det här. Jag mår inte alls bra av denna sortens orättvisa. Det tär extremt mycket på mig. Det känns onekligen förjävligt och jag måste göra något drastiskt åt detta innan jag tappar all tro på mig själv.

3 kommentarer:

  1. Snälla söta gargamel! Sök nytt jobb! Du förtjänar bättre. Vet att du kan hitta ett ställe där de uppskattar ditt engagemang!!!

    SvaraRadera
  2. Det är ju sjukt!! Riktigt jävla apdåligt av både chef (som inte ger dig mer i lön) och av dina arbetskamreter (som ljuger).. Ruttet.

    SvaraRadera