söndag, juni 12, 2011

Russin!

Russin
Här är hon, den nya familjemedlemmen! 
Nu har jag lyckats sätta 178 omdömen i skolan, gjort klart nästan så gott som alla betyg (förutom de elever som går sommarskola en vecka till, men sen ska det fasiken i mig vara över) och nu börjar sommaren. Då jag inte jobbar för en kommunal skola har jag inte sommarlov, så sommaren börjar på jobbet, men jag har mer ledigt helger och kvällar! Tyvärr går ju sommaren så fort, men jag har redan hunnit med att bada!
Och blivit hundägare igen! Det har gått 1,5 år sen min senaste hund lämnade mig pga sin epilepsi, så jag har varit lite osäker och reserverad till att skaffa en ny. Att vara obunden är ju sweet life, men om sanningen ska fram så gör jag inte mycket mer på min fritid utan som med hund, och det är mycket roligare med hund! Dessutom så är det ett hälsoskäl, nu har jag både ett tvång och en anledning till att röra på mig.
Hon heter egentligen något annat och är en pigg liten matgalen krabat som bott i princip hela sitt 1,5 år långa liv på en kennel. Det innebär att hon inte tränats så himla mycket, så det där med koppel och kontakt med sin förare ska vi jobba på. Visserligen är hon van vid andra hundar och katter, men det har varit hennes flock. Nya hundar är roligt och dom vill hon bara rusa fram till och leka järnet med. Likaså nytt folk, de är ju inte längre någon som kommer in på hennes gård, så hon vet inte riktigt hur hon ska göra. Men hon lär sig fort så det här kommer gå bra! 
En mycket bra egenskap är att hon gillar att sova på morgonen, så det bådar ju mer än gott!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar