lördag, september 10, 2011

Speedad

Hm. Vet inte var jag ska börja egentligen. Vill skriva av mig om så mycket, men det orkar jag inte riktigt. Jag måste Skriva av mig oftare alltså. Men tiden går så himla fort, var tog augusti vägen egentligen t.ex.?
Sommaren är slut, det är jobbigt tycker jag. När vintern har varit vill man bara att den ska gå över, när sommaren har varit vill man inte att den ska sluta.

På jobbet rullar det på, ingen rast och ingen ro. Fortfarande inget eget liv, jag jobbar eller sover. Jag hade ett telefonmöte med en banktjänsteman som skulle hjälpa mig med en översiktsbild av mitt sparande. Det var så tragiskt, jag la inte ut några på pengar på något personligt, inga kläder eller skor, ingen manikyr, ansiktsbehandlingar, ingen frisör, jag är inte medlem i några föreningar eller tränar inte på något gym. Pengarna går till räkningar, mat och bensin. Yay. Kul tjej. Fast idag sitter jag på min balkong i höstsolen och försöker bara vara. Jag är annars i en väldigt speedad fas igen, det är nog för att det är många nya på jobbet. Det stissar upp mig, jag är som en jävla vallhund, vill att alla ska vara med, alla ska må bra, jag vill inte missa något. Det går inte att hålla koll på alla samtidigt. Det vet jag ju om och jobbar på det, men det är också lite så jag är som person så förändringen går ju inte på en dag. Jag har också mycket, mycket överskottsenergi som inte kommer ut, och då bilr jag en bulldozerduracellkanin.

Jag kan berätta några roliga saker iaf., man ska glädjas åt det lilla (också en vanesak, mirakel sker aldrig). Just nu är det väl tre saker egentligen. Jag dealade till mig ett bra kontrakt på jobbet, som i teorin ska ge mig lite mer tid att slutföra min geografiuppsats. Uppsatsen går iofs. jävligt trögt och jag har tappat all motivation och ambition och tvivlar på min idé, men med tanke på förra årets sjuka, hysteriska schema för mig på jobbet så är denna termins kontrakt mycket bättre. Det är positivt! I praktiken får jag ju ingen tid över, och jag sitter fortfarande och jobbar på helger och nätter eftersom jag somnar av trötthet i soffan när jag kommer hem, men kanske någon gång om jag jobbat igen ordentligt så kanske jag kan lösgöra lite tid.
Jag har testat en ny metod att försöka klippa klorna på min lilla vovve, som för övrigt är övertygad om att hon kommer att dö varje gång jag tar i hennes klor. Det är att, efter tips från hunddagisfröken, ge henne leverpastej bara när klorna klipps, och det har funkat så bra! Jag har fått klippa alla klor, och bakklorna är t.o.m. inte läskiga att klippa längre, men det är fortfarande lite fjanteri från hennes sida men det går, klorna blir klippta!
Igår gjorde min underbara vän en tjänst åt mig och åkte till en marknad i hennes hemstad och köpte en stol åt mig som jag velat ha hur länge som helst. Det är en stol gjord av en trästock, snidad som en hand. Jag har sett stolen i en affär i Stockholm, modellen något annorlunda men principen den samma, och den var för dyr att köpa tyckte jag. Sen hade mitt ex sett den för halva priset pga. att den var trasig, fortfarande dyrt. Sen var den slut. Men min vän har sett den på marknaden vid flera tillfällen, så denna gång var både hon och jag beredda och nu blev köpet av! Jag är nu ägare av en handstol och jätteglad över detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar