lördag, april 07, 2012

Bland blå blommor

I förrigår snurrade jag runt i evighet i Bromma blocks. My god! Det stället är HUGE! Dom har ju i princip allt, jag har inte varit inne i gallerian men jag har minsann sett hela jävla industriområdet sen gårdagens körning (omöjligt att hitta, så jag var verkligen överallt), men idag var min syster i gallerian där och blev tydligen frälst, så jag måste också dit. Jag skulle hitta ÖoB och Plantagen, jag hittade ÖoB så det uppdraget blev ju iaf slutfört.

Men idag åkte jag, syster och far i allafall till Plantagen i Bromma blocks. Jag skulle kunna gå där i timmar! När jag var liten hette det Växus, och vissa affärer hette Weibulls. Det fanns en stor butik i Åkeshov dit jag brukade åka med min mamma. Hon tittade på blommor till rabatten, medan jag strövade omkring och luktade på jorden, tittade på alla hundra sorters fröer med färgglada förpackningar och drömde mig bort bland hammockar och trädgårdsredskap. Växus är ett fint barnminne och det kanske är därför jag älskar det? Tänk om man jobbade där... Undrar om det inte är väldigt bra för själen att se blommor och gröna växter dagligen? Lukta på goda dofter och andas sjukt mycket och ren syre?

När jag blir stor ska jag köpa ett hus med en trädgård. Där ska jag ha solrosor och mina älskade blå blommor, och en hammock vänd mot solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar