söndag, april 29, 2012

31 med glans, och grönt eller lila?

Åh, det blev en alldeles suverän 31-årsdag!
Alldeles suverän, jag hade inte tänkt mig att den skulle bli så bra!
Det blev kramar på jobbet, jag var på jätteglatt humör, folk ringde, skickade sms, grattade på fb (typ 84 st! Geez...), solen sken nästan hela dagen och kvällen avslutades med att jag och två arbetskamrater gick och åt på nya favvostället Judit och Bertil på söder!
Jag beställde chevréost inrullade i proscuttioskinka, vilket var huuuur gott som helst, men det tråkiga var att det bara var två rullar, så det var lite väl lite mat för att det skulle räcka för mig.
Men umgänget var mycket trevligt och sen kom en kompis och droppade in halvtimmen innan jag åkte hemåt. Jag kände mig allt annat än ensam!

Igår var jag ute och sprang med Russin, jag tror det blev runt 3 km, kanske tom 3,5. Första löprundan innan Vårruset. Det var inte så jobbigt som jag tänkte mig faktiskt. Jag verkar ha lite kondis kvar ändå. Dock blev jag rätt rosslig i lungorna dagen efter, det är en del som måste upp och ur min kropp efter den sega vintern. Vi råkade hamna i Rissne centrum under joggingturen, en lördagkväll vid 22-tiden. Det kändes sådär för Rissne kan vara lite ruffigt, men det var lugnt ute. Och jag är ju inte så värst rädd av mig heller. Och så hade jag ju min livsfarliga, respektingivande killerdvärgpinscher med mig så det var ingen fara... ;)

Just nu känns det faktiskt rätt bra. Jag älskar lägenheten, det går jättejättelångsamt för mig att packa upp kartongerna men det skiter jag faktiskt i. Det är mitt hem. Och idag provmålade jag också i vardagsrummet, ljust grön och ljust lila och jag kan fortfarande inte bestämma mig. Men det lutar åt den gröna. Fast jag tycker den lila har fel nyans (lite för rosa) så jag kanske bör måla om igen med en annan nyans först innan jag bestämmer mig?
Jag måste få grunna lite på det där ett tag... grönt eller lila, grönt eller lila, grönt eller lila?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar