onsdag, september 19, 2012

Oslo

Yep. Så har man varit på sin första Sensation White i Oslo.
Det var roligt att bli av med den oskulden!
Det var fantastiskt med alla vitklädda människor!
Det var succé att jag bar en vit peruk!

Dock var det tre saker jag irriterade mig lite på:
1) Det var vårt gäng, och resten var 18 år.
2) 18-åringar kan inte hantera alkohol. Jag hann se tre stycken spy redan utanför arenan vid 19-tiden innan vi ens blivit insläppta. Inne så kom 18-åriga killar vinglandes fram och försökte klämma en på brösten och magen i hopp om att man skulle börja hångla med dom. Dom fick käftsmällar istället.
3) Jag hade nog väntat mig mer show. Introt var ascoolt, sen avtog det lite under kvällen. Några fyrverkerier avfyrades här och var för att hotta upp stämningen lite. Men det hela slutade vid halv tre på natten med att DJ:n säger: "We started early and we finish early, that's how they do it in Oslo. Thank you and good night." Sen tände de i taket och vi alla fick överrumplade gå hemåt.

För övrigt är Oslo en vacker stad, jag tyckte mycket om den. Men de är lite lustiga allt, de där norrmännen. De tog inte Visa-kort på kortautomaterna för de specialabbonerade bussarna (för turister) utan bara norska bankomatkort. Hur ofta har en turist ett norskt bankomatkort?
De sa inte till att vi satt på "fel" taxistation under kall nattetid. Det kom dom på efter en halvtimme och sa till då. Great, tack. De hade bara sett oss vänta där och hört oss ringa taxi och fråga om bilar.
Och så är det dyrt. Nej, det är dyrare än dyrt! På arenan kostade två par öronproppar 90 NKR!
Likaså en smörgås! EN smörgås! Och skåp kostade 100 NKR!
Om jag träffar en norrman kommer jag nog inte att bo i Oslo iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar