onsdag, september 05, 2012

Hösten

Alltså, jag som älskar att skriva, men inte har tiden... :(
Jag gillar den här bloggen och jag måste bättra mig!
Jag behöver skriva av mig för jag har så många planer inför framtiden nu så jag måste strukturera upp mig och rita mindmaps för att få ordning och kunna planera i mitt överbelastade lilla huvud.
Jag måste erkänna att mina framtidsplaner är en enorm morot och att jag egentligen inte vill något annat än att strunta i allt jag har här och bara göra det jag har som plan, typ NU, men det kan jag inte. Men att veta vad man vill göra i framtiden, iaf den närmaste framtiden (1-5 år) ger mig ett enormt lugn och en lättnadskänsla som genererar massor av energi! Jag tänker inte låta mig slås ned av arbetsstress och mörka höstkvällar i en ostädad lägenhet, jag ska framåt och utåt i livet (ännu mer). Jag vet precis vad jag vill göra, nu är det bara tre saker som hindrar mig från att nå mitt mål:

1) Måste göra klart uppsatsen    -working on it!
2) Måste skaffa mig pengar     -den där är ju knepig...
3) Måste tillgodogöra mig mer tid     -den där är ännu värre men jag har bättrat mig något.

Hm. Svårt i dagens samhälle när man pusslar ihop vardagen efter hysteriska krav och förväntningar, inte minst från mig själv. Men jag har ingått en helig pakt med mig själv att hålla gott mod hela vägen tills jag når mitt mål. Säga nej mer än ja denna termin. Inse att man inte kan göra mer än sitt bästa och att folk helt enkelt får ta det. Jag behöver pepp och glad musik och sömn och LJUS och massor av choklad. I'm getting there!
Har massor att skriva av mig om men det får bli en annan gång. Jag hinner ju inte nu... (here we go again...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar