torsdag, juni 10, 2010

I made it!

Yes! Jag rodde det i land! En termin fixad, en nöjd klass och betyg som känns korrekt satta! Mitt livs första (och förhoppningsvis enda) genomförande och rättande av ett nationellt prov, en termin av tjat på elever som är lite för lata för deras eget bästa, en termin av roliga låghumorsskämt med kollegorna, en termin med diverse aktiviteter som voltige, bergsklättring och laserdoom med eleverna, en termin med rara reflektioner från tonåringar och deras totalt världsliga och naiva tankar om livet. Sötnosarna! Det blir ju inget sommarlov för min del, men jag känner mig jättestolt över mig själv och ger mig en stor klapp på axeln. Well done! Dessutom växer min rabarber på balkongen, så det kan inte bli bättre helt enkelt! Tjihoo! :)

3 kommentarer:

  1. Varför skulle du inte behöva rätta fler nationella prov om du ska fortsätta som lärare?

    Turas man om?

    SvaraRadera
  2. Nej, men jag ska inte undervisa några kärnämnen mer! Skönt!

    SvaraRadera
  3. Jaha ok, då förstår jag.

    SvaraRadera