tisdag, april 05, 2011

Bryssel

Igår lade jag mig faktiskt i tid, dvs halv tio. Och idag känner jag mig helt död! Jag är så jäkla trött, jag hade gett vad som helst för en sovmorgon! Igår hade jag yrsel igen direkt efter min halvdana joggingtur i det vackra vädret, så det blev till att ta det lugnt. Jag är ännu inte helt stabil idag, jag undrar vad fan detta kan vara. Jag börjar ha mina funderingar på att det ändå har med blodtrycket att göra, men mer än så vet jag inte riktigt. Läkarna gör ju inte så mycket heller, mer än att konstatera på mina reflexer i ögonen att jag inte har någon hjärntumör. Great.

Jag ska till Bryssel och hälsa på en kompis i helgen. Meningen var att jag och en annan gemensam kompis skulle åka, det skulle bli så roligt med oss tre igen. Hon var så himla angelägen om att boka biljett, jag var tvungen att fixa pass eftersom mitt gått ut, och det var verkligen tidspress med detta. Biljetten bokades alltså för ett bra tag sen. Så ringer hon lördag kväll, mindre än en vecka kvar innan resan, utan att vara ångerfull eller ens ursäkta sig, och avbokar sin resa eftersom hon just flyttat och lägenheten kan bara städas denna helg (!). Jag måste säga att jag blev väldigt ledsen och besviken. Självklart åker jag själv till min andra vän i Bryssel, det är inte det som stör mig. Det som stör mig är att jag tycker det är fräckt att banga mindre än en vecka kvar och med den orsaken. Ok om man är allvarligt sjuk, om någon i familjen är sjuk eller blivit skadad eller liknande, men det känns som att hon haft rätt lång tid på sig att förbereda sin flytt och sin städning. Jag förstår inte riktigt hur hon tänkte?! Det var ju hon som var så himla angelägen om att boka resan precis nu. Jag känner att jag inte kan lita på henne riktigt längre. Jag kommer iaf ha det roligt, och tycker det ska bli jätteskönt att åka iväg från vardagen, även om det blir en kortare stund! Vem vet, kanske belgare är bättre än skottar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar