lördag, oktober 15, 2011

Magsjuk

Idag var det en vacker dag ute! Det var sol, jag hörde några fåglar och lite folk som rörde sig på gården. Men själv låg jag och sov, jag sov hela dagen. Jag stördes av solen i mina ögon, något som jag annars älskar! Jag sov tills det var mörkt ute innan jag klarade av att kliva upp. Jag missade en helt underbar dag, och det känns. Men jag tycker faktiskt synd om mig själv just nu. Jag är magsjuk, och så tror jag att jag har en liten släng av bihåleinflammation på det.
Jag som nästan aldrig är sjuk fick gå hem i fredags, har sen varit hemma, kräkts när magen vänt på sig och legat i soffan med huvudvärken med stort H och en värmekudde som lindringsförsök. Och har haft tabletter som inte lindrat. Och varit för dålig för att gå och köpa nya. Med en stackars uttråkad hund som legat nära, nära hela tiden. Och nu är jag hungrig som en varg, men jag får inte äta för mycket för det blir för jobbigt för magen att bearbeta. My god, jag hoppas jag är bra till måndag. Jag hatar att vara sjuk, och jag hatar att tycka synd om mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar