onsdag, oktober 14, 2009

Senilsnören? Nooo!

Idag fick jag åka tillbaka till optikern för den nya inställningen på mina linser funkade inte riktigt. Det visar sig att jag får sänka styrkan på båda ögonen! Jippie, tänkte jag, eftersom det är bättre att det går tillbaka än åt andra hållet. Men sen kom jag ju på varför, och då var det inte lika roligt längre. Jag är närsynt, dvs ser illa på långt håll (eller om jag själv får uttrycka det så är jag ju nästan blind) men när jag blir 40+ och mina ögon blir stelare, samma tidpunkt när de andra börjar behöva läsglasögon, så kommer min syn att bli bättre. Så... att sänka styrkan, innebär det då att jag håller på att bli gammal? Jag är påväg mot senilsnörena! My god!

Igår hade jag värsta ångesten. Det var mammas namnsdag. Min syster var ledsen tidigare under dagen, men för mig kommer det alltid på kvällen. Det är tufft, det blir svårt att somna då.
Men kvällen räddades av Micke hundinstruktör, som jag chattade lite med på kvällskvisten.
Idag är det mycket bättre, jag har dansat lite i mitt kök. Det var länge, länge sen!
Sara kanske börjar komma tillbaka ändå? :) Fast bara lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar