måndag, december 13, 2010

Jag kan skaffa min egna jävla motorvärmare

Ok, först vill jag bara säga att Lucia-kryssen var grymt rolig! Det var alldeles fantastiskt bra musik, på kvällen dansade jag från 23-06 i sträck, och sen från 14-17 dagen efter, vilket resulterar i 10 timmars stampande på dansgolvet. Och jag är aktiv i min dans, så jag tror jag tappade ca 1,5 kg på den resan. Jag kan nästan känna mig lite slimmare, om man nu med min banjo-liknande kroppsform kan prata om slim. Men jag har ont i mina "pekfinger"-tår, för de är längre och trycker alltid mot skorna.

Jag träffade på player, det kändes rätt ok. Han är ju ytligt trevlig, men ett litet svin. Jag fattar inte riktigt vad det var jag tyckte var så fantastiskt förut, han har verkligen tappat all sin glans. Och han är faktiskt inte så smart heller. Fast det är elakt att säga, så jag skriver det istället. ;) Snygg, men that's about it. Om ens det längre. Jag såg också Redhead, hånglandes framför mig med en nyvunnen kärlek på dansgolvet. Vad har man tur i, om man inte har tur i varken spel eller kärlek?

Strunt samma, jag blev kär i mina knallorange lösögonfransar och kände mig extremt välmatchad och cool. Jag fick beröm för min dansstil igen, sådana komplimanger kan jag leva på huuur länge som helst. Jag vet att jag dansar bra, det är iaf en trygghet jag har. Jag brukar stå där på golvet och tänka: "Dance for me, suckers!" Men det är den kärlek jag får nöja mig med. Min kropp är inte till för beröring längre, den är bara till för att bära mig. Gärna i rytm till trance på ett dansgolv då.

I morse försov jag mig, jag väcktes av att min arbetskamrat ringde för att säga att hon var sen, haha! Jag tog mig till skolan, nydsuchad och klar på 45 min, så klockan nio gled jag in för att precis hinna se det lilla Luciatåget som hade arrangerats. När jag åkte hemifrån i morse var jag tvungen att springa på min pensionärs-lillpolis-granne, som är den nyfiknaste människan i denna stadsdel. Fan vad han ska ha reda på saker hela tiden. Det tog ett tag innan jag insåg att han bara ville ta reda på saker för att han är nyfiken, men numera är jag en expert på att svara utan att egentligen svara något. Som politiker, ungefär.
Vilket fall som så skulle han prompt hjälpa mig att skrapa mina bilrutor och passade på att säga att han tyckte att min pappa skulle fixa mig en motorvärmare minsann. Va fan. Visserligen är det jättebra att min pappa kan hjälpa till med sådana saker, och det vill han säkert, men jag kan väl skaffa min egna jävla motorvärmare!? Måste man ha en karl till det? Det irriterar mig att min granne anser att jag inte kan göra det själv. Och vad har min granne med det att göra överhuvudtaget? *suck*
För övrigt så hade jag kört genom hela stan igår med en fastfrusen isskrapa på biltaket. Där gör det ju verkligen ingen nytta... hmm.

I kväll åkte jag förbi en gammal vän, en vän som inte är riktigt som andra, men som jag ändå fortfarande håller när, och lade en present på hennes farstu, för hon fyller år idag! :)

1 kommentar: