onsdag, december 15, 2010

Överslagshandling

Vi människor är verkligen djur. De flesta djur kan utföra något som kallas överslagshandling. När ett djur utför ett sådant beteende så är det för att det finns två alternativ att välja mellan, och när djuret inte kan välja så gör det helt enkelt en tredje, helt ovidkommande handling- en överslagshandling.
Ett exempel är en hund som får välja mellan att komma till en ropande rolig matte med godis, eller välja en matskål full med mat, men istället börjar jaga sin egen svans helt hysteriskt. Att sitta och skriva det här, är som att jag skulle jaga min egen svans. Jag har så jävla mycket att göra, det är dels att jobba lite hemma, jag tänkte skriva ett rim som tal till jobbets julbord i morgon, ringa och höra att pappsen mår bra, allmän städning i lägenheten, sy upp mina byxor till lördagens 30-årsfest med maskeradtema, duscha och så sova. Meeeeennnnn, istället fixade jag iordning mat till fåglarna på balkongen (fast det är bra, för då kommer jag till himmelen), surfar på facebook som inte är så värst produktivt, och skriver detta. Bra va! Sådär funkar jag ibland. Blir det för mycket, gör man något som verkligen inte behövs göras just nu. Nej, nu måste jag sätta igång med något. Bäst att gå och äta lite godis...

1 kommentar: