lördag, februari 20, 2010

Bakslag

Igår fick jag brevet från försäkringsbolaget Agria. Dom vill inte betala ut Rustis livförsäkring, för att de inte tycker det finns tillräckligt med skäl till att jag tog bort honom. :O Det känns som ett slag i magen. De ser inte heller att han fått diagnosen epilepsi, fastän de reglerat 4 besök med just denna diagnos, varav sista regleringen var hans avlivning, kremering och obduktion. Enligt försäkringsbolaget låter det som att jag velat ta bort honom på eget bevåg utan veterinärers råd, fast det i verkligheten har varit tvärt om. De har tjatat på mig att ta bort honom, och jag har tvekat och kämpat vidare.
Självklart ska jag överklaga, jag måste bara samla mina tankar, skärpa till mig och inte skriva i ilska. Det här kommer ta massor av tid och energi av mig, jag är redan ledsen för hans död, nu måste jag dels gå igenom det igen och dels ringa till veterinärer, beställa journalkopior, och tack gode gud för att jag lät honom obduceras eftersom de vill ha ett sådant protokoll också.

Jag tänker inte ge mig, jag är farlig när jag är arg. Men just nu är jag besviken och ledsen. På måndag ska jag ta tag i den här skiten. Jag hatar försäkringsbolag, de förutsätter att alla lurar dem, när det i verkliga fallet är de som lurar alla andra. >:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar