måndag, februari 15, 2010

I sista sekund...

Jag blir ibland bara så trött på mig själv. Jag vill ju vara "före mig" gällande planering av lektioner, och har lyckats med denna bragd bara ett fåtal gånger i mitt korta liv som lärare. Men jag lyckas desto oftare sitta sena kvällar, eller varför inte på väg in till jobbet på T-banan och förbereda det sista inför lektionen. I morgon ska jag låta mina elever se en film om jordens skapelse, men det verkade så gott som omöjligt att hitta någon bra film på nätet (och gratis).
Jag har letat på UR, svtplay, BBC, Nasa och Youtube. Men det var National Geographics (dock via youtube) som räddade mig! Nu har jag ett jättebra program att visa dem, men jag måste även se filmen själv. Jag har orkat med två av fem avsnitt, och nu är klockan halv två på natten så nu skiter jag i det här och går och sover. Jag hinner se resten i morgon. I morgon är en annan dag.

1 kommentar:

  1. Om du någon gång vill visa de serien "planet earth" så har jag alla delar på dvd.

    SvaraRadera