fredag, februari 12, 2010

Jag är så trött på snön nu

Det har varit den mest snörika vintern sedan någon gång på 1980-talet läste jag någonstans. Och man ska inte klaga, för det har man gjort nu i flera år. "Det blir ingen snö i år heller" "En varm jul" "Det skulle ju kunna komma lite snö för banens skull..." Och nu, när vädret är som det egentligen borde vara i Sverige, och därför ingen nyhet, så lamslår det hela landet. Man kan inte köra bil, man kan inte åka kommunaltrafik och man fryser så in i bängen så fort man går ut. Men det är vackert! Och det var kul att ha en riktig vinter, även över julen!!
Men nu tycker jag att det kan räcka faktiskt. Jag har inte råd att åka skidor i år (eller om sanningen ska fram- det är ingen som vill åka skidor med mig pga. tids-, penga- eller intressebrist) och julen är över, så nu kan väl snön smälta lite.

Jag har offrat min städhink för att skotta ut snö från min balkong. Jag tror jag säkert kastade ut 50 kg snö, det är sjukt vad det kan väga! Och det är mer än hälften kvar på balkongen. Det värsta är att även snön har frusit till härliga iskockor som väger multum, och har dessutom frusit fast i plaststaketet, så jag vågar inte slita för mycket där för då (med min otur) kommer hela balkongen att spricka såklart.
Jag ska ta upp min nya, fina spade ikväll och skotta ut lite till i morgon. Vår, snälla vår, kom nu!

1 kommentar:

  1. Om det inte var så förbannat plogat överallt skulle man ju kunna skida fram :P
    (För att vända på klagosteken)

    SvaraRadera