onsdag, maj 25, 2011

Hund och grödor

Nu är det gjort. Nu är det bestämt. Jag är trött på ensamheten, så den 11 juni hämtar jag hem Acasia, en 18 månaders dvärgpinscher. Vi fann varandra och jag ska prova att ha henne hos mig ett tag. Jag har rätt många krav på min hund, även om hon är liten så kommer hon behandlas likadant som jag behandlat mina stora hundar. Hon är ju dryga 1,5 år och har inte hittat sin plats i tillvaron, men jag tror att vi kommer bli ett bra team. Det blir absolut inte min första hund, men det blir min första lilla hund. Och liten är hon!
Jag kommer troligen döpa om henne till något annat, jag gillar korta, tuffa namn. Twiggy, Bossa, Bolla, Pennie, Russin, Pip eller Lilltass. Idag är Lilltass favoriten, vi får se vad som händer. Jag borde egentligen skriva en lektion till i morgon om grödor, men jag har massa hund i huvudet istället... :)

1 kommentar:

  1. har du bestämt dig så har du...önskar att vi kunde ställa upp som hundvakter ibland. Hoppas du löser dagvakten, den kan ju inte vara ensam en hel skoldag...

    SvaraRadera