torsdag, maj 05, 2011

Jobbigt sjukhusbesök

Jag har en gammal arbetskamrat sen mitt förra jobb som genomgick en tung hjärntumörsoperation. Vi alla trodde hon skulle bli bra efter detta, men det var fel. Hon blev inte bra. Hon blev sämre. Nu ligger hon på sjukhuset och kommer inte klara sig. Jag bara måste hälsa på henne, jag har tänkt göra det så många gånger men nu måste jag verkligen, eftersom det kommer vara sista gången. Och det känns verkligen riktigt jobbigt. Inte bara för att egna minnen från min mammas tid på sjukhuset fortfarande svider extra mycket, utan också för att hon med största sannolikhet vet själv att hon inte kommer komma hem. Vad säger man då? Jag kan inte säga att det kommer bli bra, eftersom vi båda vet att det inte kommer bli så. Jag antar att jag får vänta och se. Men jobbigt är det, mycket jobbigt. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar