fredag, maj 27, 2011

I väntan på inspiration

Min syster har rätt. Hon köpte pärlor på en mässa vi gick på och har gjort fina armband och halsband av dom, för det är bättre än att låta dom ligga i väntan på inspiration. Jag vill också! För någon vecka sen hade jag en god vän på besök över helgen, vi gick bl.a. på Pandurohobby i stan och det är alltid helt livsfarligt. Jag vill i princip ha allting. För jag gillar att göra allting.
Jag är en periodare på det sättet, ibland är det pärlor, jag har provat på scrapbooking, det är roligt att sticka och virka, jag går iväg och knypplar med tanterna, har fixat jobbmugg med decoupage... Och jag har allt hemma, väntandes på mig att sätta igång. T.ex. ett helt fat med färggranna garner hälsar mig välkommen hem varje dag. Men jag hinner inte just nu, för det är fullt upp med annat, men jag kanske borde ta min syster på orden och göra något istället för väntan på inspiration. För inspiration har jag, för mig är det snarare i väntan på tiden. Nu ska jag börjar sticka en klänning av vackert garn jag fått av en annan god vän! Jag ska banne mig göra det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar