måndag, maj 16, 2011

Jag och min ädla bakdel!

Men alltså för i helsike, hur oproportionerlig kan man vara egentligen?
Idag skulle jag köpa jeans. Jag hatar att köpa byxor! Att köpa byxor är mitt största dilemma gällande kläder.
Sure, allt är relativt, jag kunde ha fötts med handikapp och jag ska vara glad som har den kropp jag har eftersom den är fullständigt funktionsduglig. Och det är jag tacksam för. Jag har former, jag har bröst och råkar vara rund om baken. Min kompis säger att min kropp ser ut som en fiol (jo, jag tackar! :) ) men jag tänker snarare på banjo när jag ser mig i spegeln. Päron is my middlename.

Men det jag tycker är jobbigast är att min kropp är extremt svår att styla snyggt. Svår att skapa proportionerlig. Kollar man på stylingtips kan det t.ex. stå att om man har korta ben ska man ha höga skor och byxor med högmidja och kort topp. Men man ska inte ha hög midja på byxorna om man har lång överkropp. Har man runda lår ska man ha byxor som smiter åt låren, men har man bred rumpa ska man ha byxor som inte smiter åt låren utan bara rumpan... Men det står ingenstans hur man klär sig om man har ALLT detta.
Som i tonårstidingar när folk har fått klippa ihop den perfekta människan med hjälp av bilder på fotomodellers/skådespelares olika kroppsdelar. Typ Jennifer Anistons hår, Scarlett Johanssons läppar, Cindy Crawfords bröst, osv osv. Min kropp ser ut så, fast precis tvärt om. Lång överkropp, korta ben, rund om låren OCH rumpan men smal om midjan, hopplös på att gå i höga skor... you get it. Vem klipper ihop en sån som jag? Och var fan hittar jag snygga byxor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar