onsdag, maj 04, 2011

Minnesförluster

Det här är faktiskt lite läskigt. Och jag har varit med om det förr. Alldeles nyss upplevde jag en minneslucka, jag kunde verkligen inte komma ihåg vad jag gjorde hemma igår. När det är mycket att göra och mycket stress i min vardag blir jag disträ. Gör tokiga saker, som lägger plånboken i kylskåpet, förlägger nycklar och papper jag hade i handen för två sekunder sen osv. Det är klockrent, jag känner mig för väl och vet direkt att det handlar om stress. Idag t.ex. höll jag i mina vantar (det snöade idag!!! Sjukt!) och sen var dom bara borta. Jag har fortfarande inte hittat dom, och det var vid bilen så de kan ju inte ha krupit iväg av sig själv någon annanstans. De måste ju finnas där!

Men idag så kom jag helt enkelt inte på vad jag gjorde igår efter jobbet. Jag var tvungen att läsa chathistorik från en kompis på msn som jag pratar med dagligen. Och då kom jag ihåg, jag möblerade ju om hela min lägenhet. Den lägenhet som jag stod i och tittade ut över det nymöblerade vardagsrummet och funderade över vad jag gjorde igår. Det är läskigt!!! Inte bra. Men nu är det bara 5 veckor kvar innan sommarlovet för eleverna, jag ska bara klara av den månaden, sen är det lite lugnare tempo. Hoppas jag kommer ihåg vad jag gör på dagarna då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar