måndag, augusti 15, 2011

300

Kollar filmen 300. När filmen kom var den häftigt gjord, men jag tycker faktiskt själva skådespeleriet är rätt töntigt. Det är ju trevligt med vältränade, halvnakna män, och Gerard Butler är ju aldrig fel, men i försöket att framställa spartanerna som kalla hårdingar blir de istället tomma idioter som gör idiotiska saker. Kanske asballt om man är ung, stridslysten grabb, men jag vet inte jag...
Och någon Xerxses-gud uppenbarade sig nyss som betedde sig extremt bögig (inget emot bögar alls, men jag tror inte det var riktigt det som dom tänkte sig när filmen spelades in). Men något jag irriterar mig mest på är att de skriker hela tiden när de talar. Som om det blir lite coolare när man skriker, lite mer allvar, lite mer HÖGTIDLIGT kanske? Mer HEROISKT? KANSKE NÅGOT JAG BORDE PROVA PÅ JOBBET..?
-"I HAVE TO GO AND TAKE A DUMP"
-"MAKE IT SO, AND SHOW NO MERCY!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar