tisdag, maj 22, 2012

Kolmården

Nu var det nog ett antal år sen jag var på Kolmården senast. När kan det ha varit? Försöker memorera från min privata dators bildbibliotek och har ett vagt minne av att mappen med djurbilder heter Kolmården 07. Det betyder att det var 5 år sen jag var här sist. Nu är vi här med våra elever och det är spännande och roligt att se Kolmården backstage. Idag var vi inne i djurstallarna och jag blev helt förälskad i en alldeles ENORM Watussi-tjur som hette Mojje. Han ville bli kliad på halsen, och jag ville ta med honom hem... :)
Klia däääääär!

Vi åkte också linbanan och ibland gav de höga elstängslen och den lilla linbanevagnen starka Jurassic Park-liknande känslor. Men det var smidigt och vackert fixat, mycket bättre än när man var tvungen att köra genom parken, vänta i evigheter i slussarna och inte se djuren eftersom de gömde sig i skuggan.

Nu börjar kvällen och jag är trött men har asmycket jobb kvar. Att vara lärare på heltid är verkligen vad det låter som.

1 kommentar:

  1. Nämen inte visste ja att du hade en blogg Sara. Vad kul det har ju ja med ju, det visste du kanske. Iaf så är den lösenskyddad men skicka meddelande på fb om du vill ha inlogguppgifter för att kunna läsa.

    KRAM på dig.

    SvaraRadera