lördag, januari 08, 2011

I'm a lone wolf

Var ute i onsdags med ett gäng trance-oskulder på Kolingsborg. Jag borde få provision för att jag fixar så många nya till Monday Bar! Det bor tydligen en liten festfixare i mig. Det var verkligen en rolig kväll, först och främst för att sällskapet var så trevligt! Det var en blandad skara, och alla körde stenhårt både på dansgolvet och genom att klä upp sig (eller ut sig som några gärna hade kallat det ;) ). Men också för att det var lagom med folk, jag hann träffa de jag skulle, det mesta klaffade riktigt bra, vilket är ovanligt för att vara i mitt liv. Jag brukar ju oftast syntha på Kolingsborg så det var spännande att se hur det såg ut ut ur ett trance-perspektiv! Jag saknar synthandet lite, snart kommer min (synth)bästis hem från en lång utlandsresa och då får vi börja igen.

I allafall på kvällen hem sen så fick jag en skön känsla av att faktiskt vara själv- vilken frihet det är! Det är rätt spännande att ha pågående dansgolvsflörtar, men tänk vad skönt det är att få ha det som man själv vill hemma! Sova hur länge man vill, äta vad man vill, lyssna på vilken musik man vill... Slippa bli irriterad på andras slarv och oförmåga att planera eller ta ansvar. Det är inte allt för ofta jag njuter av att vara singel, men just i korta ögonblick som dessa så är det verkligen suveränt! Jag vet att jag kommer tycka precis tvärtom om några minuter, dvs. min vanliga inställning till singellivet, men låt mig få njuta lite just nu av att det kan vara kul också!

Sen måste jag ju spy lite galla på FB. Alla dessa människor som är ute och reser... Det är Thailand hit och stränder dit, och har man inte har råd att åka så har man såklart blivit bjuden av någon generös partner. Dagarna räknas ned, man våndas över vilken bikini man ska ta med sig. Man beklagar sig över att man snart måste börja jobba igen efter tre veckors ledighet. Resor är mycket poppis på FB just nu. Kul för er som kan. Jag skulle själv gärna få resa. Jag hade velat resa hela livet om jag fick.
Eller att man får barn är också något som gärna skrivs på FB. Jag är jätteglad att folk får barn, de får gärna skryta om det på sin status, men lämna alla dessa jävla bekymmer med fel blöjor, dagiskrångel, sömnproblem och diverse febertoppar och andra barnrelaterade och totalt ointressanta sjukdomar till er barnmorska eller föräldragrupp, för ärligt talat, ingen annan är intresserad! För mig är det mest irriterande och irrelevant, men jag har en del vänner som faktiskt verkligen försöker få barn men inte lyckas och för dem är det en plåga att läsa. Min sympati ligger hos dessa som kämpar för att få barn, stå på er!
FB fungerar lite som en resdagbok/barnföräldraforum just nu. Tråkigt är vad det är.

1 kommentar:

  1. Jag njuter också av att vara singel av precis såna anledningar som du skrev. Fan vad najs.
    Och jag håller med om febertoppar och div barnrelaterat på FB. Om jag vill läsa om de så får väl de skaffa en egen facebook. Måste man fylla sin facebook med ungen bara för att den kom till världen nyligen?
    Vart tog min vän vägen (t.ex. om det är en som blivit mamma), blev hon reducerad till att bara vara en bakgrundsprofil helt plötsligt?

    SvaraRadera