söndag, oktober 17, 2010

Jag borde...

...rätta en sisådär 153 arbeten. Varför gör jag såhär mot mig själv? "Hinner inte" under dagen, utan sitter på kvällen och våndas över min egen lathet, min bristande självdisciplin, min mentala spärr att inte arbeta hemma på kvällar eller helger.
Det är iofs bra, jag vill inte bränna ut mig än på ett tag. Men jag som en gång i min ungdom hade en enorm självdisciplin. Vad hände med den? Jag borde göra något nu. Åtminstone rätta tvåornas arbeten, de väntar otåligt. De inser inte att det är 120 arbeten till att rätta för mig. Gud vad jag vill att någon ska slava för mig någon gång!

Idag lunchade jag med mina älskade vänner! Jag saknar tiden när vi hade våra "storträffar". När vi hade våra Vampire Lounge-måndagskvällar, när vi var ute och bekymmersfria, när vi plågades inför kommande tentor, ölkvällar på Gröna villan, alla exkursioner vi åkt på... Those were the days!
Jag är så glad att de finns, mina vänner! Jag älskar dom, jag älskar att vara med dom, jag mår bra av dom! Jag är så glad att jag haft den tid jag haft med dom! Att de är en del av mitt liv!

1 kommentar: