söndag, oktober 24, 2010

Meningen med livet är att äta!

Nu har ännu en helg bara toksprungit förbi, och vi har hunnit med årets första snö (!!!). Folk på FB har varit så lyckliga, men jag tycker det är hemskt! Hallå! Det är OKTOBER. Nu ska man plocka svamp. Företrädelsevis i gummistövlar och med oljerock för den ultimata höstkänslan. För det är faktiskt fortfarande höst, och inget annat. Var lugn, vintern kommer så småningom, den kommer komma så mycket att man vill spy på den. Vill vi verkligen ha det som förra vintern? Vykortsvackert ja, men inte handikappande i vardagen. Jag ser snarare den tidiga snön som ett tecken på ett uppfuckat klimat, eller en förnimmelse över en kommande, stenhård och mycket, mycket lång vinter...
Nåväl, nu spöregnar det istället, så jag ska väl inte klaga. Nu är det mer höst än det kan bli.

Jag har också i skrivandets stund kommit fram till att livet går ut på att äta. Det finns inget bättre än god mat!! På mitt bankkonto på nätet ser man att pengarna i stort sett bara går åt till två saker; det ena är bensin, det andra är mat! Det är dyrt med matkostnader som singel då det mesta säljs i storpack och jag har liten frys, vilket innebär att jag får handla lite mindre (dyrare) och lite oftare (dyrare). Men, igår kom jag och pappa på att det är onödigt att spara in på maten. Livet är ändå så kort, man kan dö när som helst och så finns det så ofantligt mycket gott därute, så varför ska man inte utnyttja det då? Såklart att man ska!
Jag som är biologiutbildad borde ju tycka att meningen med livet är att skaffa avkomma, men det går ju åt helvete för det mesta så då återstår valet mellan de andra två mest fundamentala meningarna: att skita och att äta. Att skita är inte så njutbart alltid, så jag har härmed framlagt min slutsats till att livets stora mening är att äta! Och det är helt ok för mig! ;)

1 kommentar:

  1. *tummen upp* för att äta ät meningen med livet! njuta av god mat! mmm!

    SvaraRadera