fredag, oktober 15, 2010

Trötter

OMG vad jag var trött i morse!! Jag drömde att jag var tvungen att åka till jobbet och hålla lektion med tvåorna. Jag vaknade säkert tre gånger under tidiga morgonen, senast jag kollade klockan var den strax efter 5. Släpade mig iväg till jobbet, men med gott mod! Det är ju fredag!
Var på min livs första ansiktsbehandling igår. Jag har konstant misshandlat min hy i snart 30 år genom att tvätta den med tvål och vatten (dödsstraff på det) samt använt samma kräm både till ansiktet OCH under ögonen (hårt straff på det). Sen dricker jag alldeles för lite vatten, men det visste jag ju redan. Jag visste om det andra också, men jag är nog lite grabbig där. Orkar inte/hinner inte hålla på att stå och pyssla och dutta framför spegeln på morgonen. Det är tidskrävande att vara vacker, tydligen. Det kan ju förklara en hel del, eftersom jag inte har den tiden...

2 kommentarer:

  1. Jag var på en såndär grej engång där jag fick sitta med en apparat framför nyllet. Den lyste blått ljus och varenda por blev synlig för hundterapeuten. Jag fick råd och rön och eftersom att jag precis fått min första riktiga månadslön från dagisjobbet så hade jag ju råd med produkterna också. två ggr till hade jag råd med prpdukterna så mitt ansikte var väl omhändertaget i kanske ett år. Sen dess har det fått falla igen, det tar inte bara tid utan öven pengar att ta hand om sig, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Ja, produkterna som hon använder, och som såklart är alldeles underbara, är eg. inte alls för min plånbok heller. Men nu när man börjar närma sig tant måste man kanske prioritera om lite och köpa sånt, istället för... ja... jag köper ju bara typ mat och bensin, så jag vet inte riktigt vad jag borde dra in på... :S

    SvaraRadera