söndag, november 21, 2010

Det där om drömmar...

Jag är inne i en drömperiod just nu, och det är intensivt. Jag har drömt att min bästa vän var gravid (och det var inte positivt), att jag träffade Redhead som hade ett party-företag i Münchenbryggeriets övergivna lokaler, att en gammal arbetskamrat gifte sig katolskt och hade värsta ceremonin som vi var med på. Jag blev kliad i håret av en person på bröllopet och det är det som är det läskiga, att det i drömmen kändes så fruktansvärt verkligt. Jag är ofta lite halvvaken när det händer, och det är som om det händer på riktigt. Samma känsla hade jag när jag här om dagen drömde om en orm som skulle bita mig i ansiktet, men istället luktade på ansiktet med tungan. Vid det tillfället var jag halvvaken, och det kittlade verkligen i mitt ansikte. Jag vet inte om det var något hårstrå som kittlade, eller om det var en insekt som kröp på ansiktet, men känslorna är så autentiska så det börjar kännas lite läskigt.

1 kommentar:

  1. Bröllop och att du råkar ut för saker verkar gå som en röd tråd...

    SvaraRadera