tisdag, november 02, 2010

Konferens

Kommer till jobbet måndag morgon och inser att bananflugorna har rymt och är överallt, vår skorpion har dött (han mådde bra i fredags) och ena leopardgeckon var tvungen att tvångsmatas eftersom den matvägrar. Stress, och en tid att passa i Kolmården. Nåväl.
Vi kom till Kolmården och jag insåg snabbt att det här är ett roligt företag med mycket folk i min egen ålder. Great! Bådar kanske gott i framtiden, vad vet jag... ;) Sedan fick vi lyssna på ett rätt så betydelselöst seminarium, kändes mest som slöseri med tid. Det var inte lätt att hålla sig med Andreas sittandes bakom mig, läggandes små kommentarer om föreläsarna. Själv satt han och filade på något annat på datorn, så det är väl rätt målande hur fängslande föredraget var...

Det blev sedemera dags för middag med tävling om att skriva olika uppdrag (barnsång, psalm, snapsvisa etc.) med företagets ledord. Vi hade blivit skickligt fördelade så att ingen från samma arbetsplats hamnade vid samma bord. Jag hamnade vid det mest högljudda bordet (jag tror att någras fördrinkar bidrog till detta) och vi hade sjukt roligt! Maten var inte den bästa men vinet gick ned utan problem. Extremt ösiga och sociala människor vid ett och samma bord kan bara bli en lyckad kombination! :) Vi kommer självklart vinna tävlingen med vår barnsång, eftersom vi fick med minst 20 värdeord + ett  bonusord.
Sen blev det party med dans hela natten! Jag fick beröm av mentorn från Göteborg som tyckte min dansstil var helskön :) och Mårten har tydligen överöst beröm över mig hos min chef. Han sa att han pratat mycket med mig men det har han inte så jag vet inte riktigt vad han fick det ifrån... Eftersom vi är tre Saror så antog jag att det var ett misstag, men jag blev tydligen fysiskt utpekad, så jag är väl lite förvånad. Folk säger så mycket i fyllan.

Det känns lite trist att halva jobbet fick åka hem och enbart ämneslärarna stannar kvar, så jag är här själv på mitt hotellrum (dock med en alldeles fantastistk utsikt över Bråviken!) och ska sova lite innan det blir förfest hos oss som är kvar och sen middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar