söndag, november 21, 2010

Sova!

Att sova är nog det bästa som finns! Eller snarare känslan av att vakna och inte behöva stiga upp, att märka att vädret utanför är hemskt och att det inte finns några vidare planer för dagen. Det finns inget skönare än att lägga ned huvudet på kudden igen, bulla upp täcket och bara krypa ned i den varma sängen och slumra om! På andra plats kommer nog att bli kliad på ryggen och efter det kommer choklad. :)

Igår när jag kom hem efter att ha slaggat hos syster tog jag chansen att sova under dagen. Det var länge sen jag kunde det, men det slutade med att jag sov nästan hela dagen. Bevisligen behövde jag det! Inflyttningsfesten jag skulle till blev inställd och jag hann inte till den andra festen, så det blev en hemmakväll med sen kväll eftersom jag sovit hela dagen (ja, där kommer nackdelen fram). Idag skulle jag till en kompis men hon kände sig lite krasslig och jag var alldeles seg så vi sköt på det till framtiden. Vilket innebar att jag kunde sova ännu mer. :) Så jag steg upp vid 13 och nu äter jag min brunch och gör ingenting produktivt överhuvudtaget och det är jätteskönt! Ikväll ska jag fika med en Gävlekompis jag inte sett på evigheter och sen hem till far för att hämta mat och bilen. Och sen blir det nog till att åka hem och... ja just det... sova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar