söndag, november 14, 2010

Drömmar!!!

Jaaa! Det är sant! Jag har börjat skaffa mig drömmar igen! Efter allt jobbigt och bittert hade jag lagt så gott som alla drömmar på hyllan. Men nu är dom tillbaka, fast inte samma drömmar som för 2-3 år sen. Och det är ett sådant himla gott tecken! Jag har plötsligt massa planer, inte ens en tredjedel av dem är uppnåeliga men det gör ingenting. Man måste ha drömmar, det är det som driver mig framåt i livet. Tänk vilken trist människa man skulle ha varit utan ambitioner och visioner!?
Jag måste själv medge att det är lite splittrat, allt från att skriva klart mitt förbannade x-jobb (vilket jag, hör och häpna, ibland t.o.m. känner mig sugen på) eller skaffa två mindre båtar (en hemma och en i Kroatien såklart) bastutunna, vedeldad badtunna samt en grilltipi på min asstora sjönära villatomt som jag såklart kommer ha i framtiden, till att klara klass VIII-certifikat, starta ett eller två familjeföretag och hjälpa till med seglingskurser i Kroatien. Och mitt i alla dessa drömmar sitter jag och vet inte var jag ska börja. Kanske jag borde ta och beta av lite av mitt faktiska, verklighetsbaserade jobb som också väntar... ;)

1 kommentar:

  1. Ja Sara! Fan vad bra att du börjar ha drömmar igen, det är som sagt de som för oss framåt i livet. :)
    Jag drömmer om en husbåt, en blå liten minivilla på vattnet med röda knutar. :) Den ska ha bastu och kök på nedervåningen och sovloft uppe. Minst! Gärna ett litet allrum nånstans också. ;) Toaletter har jag hört att man måste ha också. jag har en ritning någonstans inne i huvudet på hur jag vill ha det.
    Jag hoppas få fler drömmar så småningom.

    SvaraRadera