fredag, februari 18, 2011

Fredagkväll i ett liv som inte finns

Vi fick förfrågan på jobbet om vi skulle jobba över sportlovet. Jag svarade att jag skulle det, för jag har ändå inget liv. Det är rätt så sant faktiskt, även om det finns vissa ljusglimtar lite här och där. Idag är det fredag och vad gör en sån som jag, en sån som inte har något liv? Jo, en sån tvättar kläder. Gör sig av med klädhögarna, bland alla andra högar hemma.
Kuuuuuul tjej!!!

Idag hade vi innebandy på morgonen innan jobbet. Jag är bara så imponerad av mig själv att jag orkar upp på morgonen och kommer dit i tid, jag som alltid lägger mig sent när jag borde göra precis tvärtom. Jag har också kommit till insikten att jag kroppsligen har förändrats från att ha varit en sprättig tonåring som galen sprang runt och tacklade spelare (och till krigstjut, jag låter mycket helt enkelt. Alltid.), till att ha blivit en yngre medelåldersmjukis som helst "står målvakt, eftersom jag alltid gjort det", dvs. vilar lite från försvarsspelandet och en massa spring. Jag har alldeles fruktansvärd dålig kondis, det är så att jag får skämmas. Förra gången hostade jag upp blodblandat slem (kan ha kommit från näsan. Hoppas jag...) och slemmet i mina lungor lossnade rätt rejält så denna gång tog jag det lite lugnare. Jag har fortfarande, trots min ålder, inte förmågan att inse när jag inte borde/kan ta i så jävla hårt. Jag kör 0 eller 110% oftast, och 110% är inte alltid bra att starta med om man inte rört sig på ett halvår.

1 kommentar:

  1. men danskondisen då? den kan du väl omvandla och dra nytta av på plan? vicka lite höft och skutta lite?

    SvaraRadera