torsdag, mars 03, 2011

Man kan inte både ha kakan och äta den!

Åh, idag har jag tagit kompledigt! Jag somnade igår på soffan framför TV:n vid ett-tiden och vaknade vid fyra i morse. Släpade mig till sängen och sov till åtta. Sen somnade jag om och då kan jag sova hur länge som helst så jag vaknade vid tolv. Idag ska jag hänga med min kusin, vi ska skriva uppsats (ååååh, denna uppsatsångest, jävla skit!) och sen gå ut på stan och ta en drink. Solen skiner utanför, det är en vacker dag och mitt sinne är lite lättare sen jag gråtit lite över mamma igår. Sorgen måste ju fysiskt få komma ut ibland.

Jag pratade med en arbetskamrat i telefon för ett tag sen och hon satt i lunchrummet med resten av jobbet.
Det är så typiskt med djuren på skolan, för jag måste ju dit i morgon, fredag, då alla andra kompar, och valde att kompa idag istället då alla är på jobbet. Och trots att jag vet att det inte är något speciellt som händer på jobbet idag så lät det så förbaskat roligt då det sorlade och skrattades i bakgrunden. När jag jobbar är det sällan några som har lunch samtidigt, eller så vill dom inte äta lunch samtidigt med mig, vad vet jag, men jag trivs så himla bra när det är mycket folk samtidigt som har trevligt! Och nu har de trevligt utan mig och jag saknar jobbet plötsligt en ledig dag som denna. Sjukt va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar