lördag, mars 19, 2011

Vårens första "jogg"

Denna helg är jag helt "ledig" (det är med flit jag borträknar proven jag tänkte rätta i morgon samt mitt x-jobb som ständigt ger mig lite dåligt samvete) och helt lediga helger innebär sovmorgon! :D Förutom att äta, så är sova min passion, och jag vaknade vid 11 men tänkte bara sova "en timme till", som resulterade i att jag vaknade kl 13 istället. Härligt!
Och så var det alldeles underbart väder ute, så jag trängde på mig träningskläderna och gick ut på vårens första joggingrunda! Det blev ju inte allt för mycket jogg, det märks att jag inte tränar längre och flåset är helt borta. Varannan-veckas-innebandyn med jobbet räcker inte, och nu när Rusti inte finns längre och jag inte hinner med gymmet så blir det inte mycket till att röra på sig. Även om jag inte alls räknas till kategorin large, så känner jag av min lathet. Jag har inte min matchvikt längre. Jag behöver inte några extrakilon för de lägger sig tyvärr där jag redan har mitt specklager, nämligen på mage, rumpa, lår. Min kroppsform börjar likna en banjo. Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar