torsdag, december 31, 2009

Mammas årsdag

Igår var det ett år sedan min mamma dog. Det känns verkligen helt ofattbart att tiden kan ha gått så fort! Det var en dag för eftertänksamhet och att vara tillsammans med familjen. Jag steg upp på morgonen och hade min egna minnesceremoni samma tid som hon gick bort. Sedan besökte vi hennes grav och lade blommor och ljus, jag lämnade ett brev som jag skrivit. Vi åkte sen till hennes favoritcafé och jag åt en saffranssemla! Måste säga att jag var skeptisk först men den var riktigt god! Och sedan bestämde vi oss för att åka på en utflykt runt Rindö/Skarpö och spana in fortet. Precis där passerade Birger Jarl, den båt som mamma tyckte var så fin och som vi åt julbord på för 3 år sen. Det var lite spooky att just den båten passerade just då när vi stod där...
Min syster såg en säl, och det kan jag hålla med om, det måste ha varit en säl! Dock började vi se sälar överallt sen, vilket jag snarare tror var fåglar av något slag.
Men vi hedrade mamma fint denna dag tycker jag. Jag är nöjd över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar