fredag, april 06, 2012

Hej igen min gamle blogg!

Hej igen min blogg!
Jag har verkligen inte skrivit på länge, det är nästan en månad sen. Den här bloggen skulle ju vara min terapi. Iaf har det hänt mycket. På jobbet har gamla chefen slutat, vi har hankat fram utan, och nu har det kommit en tf chef (jag gillar henne). På privata fronten har jag flyttat. Jag har senaste månaden jobbat heltid dagtid, flyttpackat kvällstid och flyttstädat nattetid. Så jag är sliten. Men jag älskar min nya lägenhet! Det är lycka i mig just nu.

Igår var jag ute och dansade rave på Kolingsborg. Det var sjukt bra musik! Riktigt, riktigt bra! Själv var jag rätt trött efter flytt och jobb och allt därtill, så jag kunde inte ösa lika mycket fysiskt som jag brukar, men det fanns så många fina män att titta på där, musiken var grym, stämningen på topp och lokalen fullproppad med folk, så jag var euforisk! Lyckorus på dansgolvet, det var ett tag sen jag kände exakt såhär! Folk såg så bra ut, folk dansade så bra! Jag vill tillägga att jag var spiknykter, så det var inget mer än lycka som berusade mina omdömen.

Det finns många fina sötnosar där som tyvärr är upptagna, varför är det alltid så? Och nej, jag ser inte bara dom som är upptagna för att dom är upptagna, men de som inte är upptagna kanske inte ser mig?
Blev också lite trött på min situation (hej emotionella berg- och dalbana där mitt på dansgolvet), jag börjar faktiskt tycka att jag är fin och bra, men jag blir aldrig vald. På riktigt. Det känns bara så jävla illa ibland. Jag är så trött på det. Men, men, sånt är livet, mitt syfte verkar vara något annat än att hitta min livs kärlek. Jag får titta på sötnosarna istället och drömma, min fantasi har aldrig varit dålig (tvärtom) och det är den som räddat mig många gånger i den grå vardagen.

Nåväl, idag är det skit-aprilväder med snö och mulet, men det enda som står på schemat är att packa upp kartonger, äta påskmiddag med familjen och bara slappa. Det låter inte helt illa, va! Och sovmorgon i morgon! Wiiieee! (Men nu blev jag astrött så jag kanske borde sova någon timme?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar