söndag, september 23, 2012

Fattiglapp

Jag brukar verkligen inte slösa pengar. Jag har alltid haft lite pengar på ett sparkonto. Ifall att. Jag kanske lever över mina tillgångar såtillvida att jag har kör och äger en bil när jag kan åka kommunalt, eller att jag lägger ut över 2000 kr på att någon kommer hem till mig och rastar hunden eftersom jag inte kan ha henne på jobbet. Och tittar man på mina bankuttag så säger 90% av dom bensinpengar eller matkostnader. Ingenting annat. Inte detta halvår.

Däremot har det varit en galen sommar med bröllop och möhippor var och varannan helg. Sådant är inte billigt ska ni veta. Det är resor och boenden och presenter och aktiviteter. Det har varit inbrott i min bil i somras som kostade mig ännu mer pengar. Så september månad har nog varit den absolut värsta månaden ekonomiskt för mig på flera år. Jag har fått tömma alla mina sparkonton, jag är skyldig min far pengar och jag har fått sälja mina värdepapper. Och det enda jag betalat för har varit- mat. Att leva.
Jag har avsagt mig alla hobbies, alla aktiviteter som kostar något (föriutom bröllopen för dom går jag på om jag så måste sälja min kropp). Jag har tömt alla mina skåp på soppor och hårt bröd. Och jag längar fruktansvärt mycket efter tisdag när lönen kommer! Jag har nog inte längtat efter en lön såhär mycket sedan jag var fattig student!
Det skulle bara vara så fruktansvärt skönt om jag fick ett tillskott i min budget så jag är ikapp igen. Jag hatar att ligga back ekonomiskt, det är en av de största stressmomenten jag har svårast att klara av.
En Triss kanske? En sisådär 100 000 kr i månaden i 25 år? Tja, varför inte?!

2 kommentarer:

  1. Fattar ångesten. Jag är likadan! Men snart kommer du ikapp! Ibland är det tungt. Men fan. Hoppas du blir av med otursbilen snart. Det är inte värt alla problem du har haft! Men det vet du redan. Utan bilen så kommer du bli lyckligare. Det vet jag :-) och så kan du spara mer pengar till australien :-) Kram

    SvaraRadera
  2. nu är dax för nästa lön och därmed dax att uppdatera bloggen!!!/kusinen

    SvaraRadera