fredag, november 16, 2012

Stannade hemma idag

Jag är i princip aldrig sjuk.
Men idag fick jag minsann stanna hemma. Kollar jag mina tweets förstår jag varför. 

15 november, kl 14.59:
"Hmm. Nu händer något i min mage. Hela havet stormar därinne. Slagverket i magorkestern går bananas och dirigenten är frånvarande. Crescendo!"
kl 16.31:
"Nu har magen hårdkört ett slagverkssolo med martellando och allmän fortissimo, för att avslutas i ett vattnigt, explosivt finito. Inga applåder."
kl 17.42:
"Min slagverkskonsert i magen kan vara biverkningar av Losec, som jag tar mot slagverkskonserter i magen. Känns som pest eller kolera. El magsår."
kl 21.47:
"Man kan sitta frisk i veckor utan att någon vill träffas. Sen får man rännskita o migrän som väntas hålla över helgen och då vill alla ses!"
kl. 23.26:
"1 immodium hemma. Ingen resorb. Och jag som har så svårt att dricka vatten. Det här blir en rolig natt."
kl. 06.56
"Vaknar 04.20 av kraftig huvudvärk. Upp, tabletter, värmekudde, somna. Känner mig helt slut i huvudet idag. Trögt att tänka. Vill vara hemma."

Verdict: stannade hemma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar