tisdag, april 23, 2013

Dagdröm

I natt drömde jag något jättemysigt! Jag drömde att jag var på semester i något exotiskt land, vi bodde i en stor bungalow med bambuväggar och fläktar i taket. Det fanns en bar i köket och stora öppna fönster ut mot det blå havet. Det fanns pool i området också, och vi hade all tid i världen.

Jag vet inte hur många av oss som bodde där, men jag var där ensam med en man som jag var förälskad i, och känslorna var besvarade. Vi skulle iväg på en väns bröllop och jag hade någon lila vacker strandtunika som kläder och accesoarer i snäckskal. Egentligen var vi försenade till bröllopet, vilket i verkligheten skulle ha stressat mig enormt, men i drömmen gjorde det ingenting och jag hann tänka att jag kunde drömma om det igen fast utan förseningen en annan gång. Jag hade inga bekymmer eller något som väntade mig. Jag var i den ålder jag är nu, vilket är ovanligt. Brukar ofta annars drömma att jag är yngre än verkligheten.

Sen vaknade jag och hörde regnet smattra mot fönsterrutorna. Jag tog en halvtimmes sovmorgon bara för att ligga och lyssna på ljudet, vilket var mysigt, men också för att låta drömmen jag haft sjunka in så jag kommer ihåg den bättre under dagen. Nu är jag på jobbet och sitter och dagdrömmer istället, jag vill återfinna dörren in i nattens dröm, så i kväll ska jag se om jag kan ta mig tillbaka.

Såhär ungefär såg det ut i drömmen. Bilden är lånad från gohawaii.about.com
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar