fredag, september 18, 2009

Abstinens

Åååh, jag måste erkänna! Jag bara måste. Jag ÄR beroende av internet. Jag är en facebook-knarkare. Och jag tänker inte sluta. 

Igår stängde dom av mitt internet p.g.a. en obetald räkning (kul när man är miljonär som jag), och det visade sig att räkningarna har skickats till mitt ex adress i två månaders tid. Och rötägget har inte sagt något till mig. Vad är det för fel på den människan? Varje gång jag tänker på honom blir jag alldeles upprörd. Asshole.

Jag lyckades iaf få räkningen betald, så tjejen på kundservice tog bort spärren och internet skulle komma tillbaka "snart". Snart blev till klockan 01 på natten, då gav jag upp och la mig. Jag var mycket stressad över detta. Vad GÖR man när man inte kan surfa? Man sitter uppe och tittar på 2 1/2 män, Spin city och Jordan rättsläkare till 02 på natten och funderar på vad som händer på internet när man inte 
är där. Troligtvis ingenting. Som vanligt i mitt liv, det händer inte så mycket. Jag fick iaf. prata med Zandra som ringde och förgyllde min tillvaro i någon halvtimme. I morse hade internet fortfarande inte kommit. Så jag ringde kundservice och Erik med den mjuka rösten, och det visade sig att tjejen gjort fel. Så NU kan jag äntligen surfa!

Så nu har jag fått iväg viktigt mail, och även ringt en mycket upptagen Lena om avhandlingen, så vi ska höras igen på måndag. Det kändes som att jag var ett besvärligt moment när jag ringde, måste ha stört i något viktigt, men hon kände på sig detta och önskade mig iaf. en trevlig helg som en lite fin avslutning sådär.

Jag har fått låna pengar av pappsen, så snart ska jag åka och handla MAT! Jag ska till Willys, jag älskar Willys! Och så älskar jag min lilla hund! Han är ju så söt! Kolla bara hur bekvämt man kan få det om man anstränger sig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar