lördag, september 19, 2009

Rusti 4 år!


Det är sent och jag ska lägga mig "tidigt" idag. Innan 01 vill säga.
Jag har firat Rusti idag, han fyllde egentligen 4 år den 17:e, men då var jag dels pank och dels tänkte så mycket på mamma, så jag glömde faktiskt bort pluttens födelsedag. Shame on me!
Han fick i.a.f. tårta gjord av älgkött (lyx!), kalkonrullar och morotsljus! Tårtan gick ned fort som attan, sen var det dags för presentöppning. Han fick en kamptrasa som han tyckte om, den ska han få ha i morgon när det är dags för hundkurs! 
Jag är lite nervös, även om jag varit på hundträningen förut. Men kursen, tänk om vi är jättefå? Kanske bara bra. Men tänk om Rusti bara skiter i mig (troligen)? Han kan ju om han vill, men han vill ju sällan när annat är roligare. Och det mesta är roligare än jag. Fast så funkar en hundhjärna helt enkelt. Jag måste bli lite mer motiverande och rolig. Och tjoa och tjimma och skutta och pipa och proppa honom full med godis. Det kanske blir jätteroligt, faktiskt. Jag måste sluta döma i förväg. Men jag är nervös ändå.

Jag hann inte baka kanelbullar idag heller, det får bli nästa vecka! Och så ska jag sno lite rönnbär från gården och göra gelé, gott! Tänker sno det när det är mörkt, även om man får ta dagtid, det känns lite mer spännande och syndigt att palla på kvällen.

1 kommentar:

  1. Vad fint! Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva ut i 10o:ade år! Hipp hipp hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaaa!

    SvaraRadera