lördag, september 26, 2009

Update

Ok. Först ville ingenting fungera, och sen hände allt på en gång. Jag blev registrerad, mitt handledarintyg blev skickat till CSN och Lena med avhandlingen hörde av sig. Allt på samma dag. Fast, det var ju självklart tvunget att ta ut sig genom att min självriskperiod hade gått ut på Rustis försäkring, så jag hade såklart inte nog pengar att betala räkningen vid återbesöket. Det känns så himla genant att inte ha pengar, man får stå där och skämmas och be om faktura. Det är himla tur att man känner personalen!

Jag hinner oftast inte se Svenska Hollywoodfruar mer, och tur är kanske det. Jag blir så himla upprörd på fru Anka, hon är ju elak. Tycker det är så häftigt att fräta sönder sniglar, och sist tycker hon tydligen också att det är ok att daska till sina barn på rumpan. Det som jag tycker är mest obehagligt är att hon är så fruktansvärt kändiskåt! Hon berättade om ett gym som hon gick på, och lade till mitt i meningen "och så är det ju bara massa kändisar som går där". Who cares? Hon vill klämma in heela namnet Paul Anka när hon pratar om sin man, för att visa hur känd han är, eller? Hon bara måste påpeka hur dyra hennes skor är, så vi alla vet hur mycket hon kan slösa när hon shoppar. Och att hon slänger dom när hon tröttnat. Hon tvekade inte en sekund att smutskasta Van Dammes sexvanor i TV, och jag tycker det är så himla respektlöst! Jag undrar vad hon hade varit om hon inte hade gift sig med en känd man? Hade hon haft råd att ens betala sin egen sjukförsäkring i USA? I don't think so. Huvva, vilken människa! Tur att ingen jag känner är som hon!!


Var i stallet idag och Hjalle häst var bara som en enda stor kardborreboll. Jag gillar inte kardborrar. Snart åker han (januari) och det är med blandade känslor. Det är jättetrist på ett sätt, för han är så go och fin och min träning försvinner. Jag kommer verkligen att sakna honom! Samtidigt så känns det som om när jag ger mitt finger så tas hela handen när det gäller stalldagar. Bensinkostnaderna ruinerar mig, och jag måste ta massa fodringar plötsligt som inte alls ingick i kontraktet eller i mitt tidsschema. Efter Hjalles tid så kommer det dock finnas mycket mer tid för min hund. Det börjar bli så himla vackert ute nu på hösten, jag försöker se det vackra mitt i den svåra perioden som väntar.





Snart ska jag på middag hos Sofia, vi ska äta mini-vårrullar och jag ska ta med mig vin tänkte jag. Rött eller vitt, jag har ingen aning! Vitt kanske? Hann äta lite sallad innan iaf., jag kör ju GI-wannabe-metoden nu med proteiner och massa sallad. Jag har varierat en hel del, de blir rätt fina ändå! :) 

Och jag har stalkat fram vad söta byggjobbarkillen heter. I just love facebook! ;)

1 kommentar:

  1. Ja det blir verkligen vackert nu på hösten, det håller jag med om. Och den där bilden är värd att återkomma till när det ruskar ute och man vill se vad som väntar om man bara har tålamod.

    Hehe, ja Fejjan är bra på det sättet. Och I love att det är helt acceptabelt att göra så! Jag har också "hittat" en hel del personer på fejjan som man annars kunde se i himlen efter.

    SvaraRadera