tisdag, september 22, 2009

Det går sönder

Vad är det som går sönder egentligen?
Mitt liv har redan gått sönder, min självkänsla är trasig, liksom min själ.

Nej, det är alla materiella saker som går sönder nu.
Det började med ett glas, sen följde en ljuslykta och nu senast en tallrik. Min gardinstång höll på att rasa tillsammans med en bit av putsen i väggen, men svågern Johan hann se det i tid så att jag kunde skruva fast den igen. När jag kom hem igår och skulle hänga upp jackan rasade klädhängaren. När jag skulle ta ett av mina två enda ägg tappade jag det ena i golvet. Snart vill jag inte ta i någonting alls längre.

Söta byggjobbarna har gått för dagen, och jag som just blivit klar med mina mindre vackra kanelbullar. Jag får äta dom själv istället. Det är ju bra för vikten... not.
Har bokat biljett nu till en teaterföreställning där mina vänner Anna och Håkan medverkar. Ska bli roligt att se dom på scen! 



2 kommentarer:

  1. Fy vad goda dom där bullarna ser ut!

    SvaraRadera
  2. Du kan dela med dig av bullarna till mig så kan vi gå upp halva bullvikten var :P
    Sen kan vi leva på soppa resten av den veckan och gå långpromenader i terräng. :P

    SvaraRadera