måndag, september 21, 2009

Men vad ÄR det här? Give me a break!

Ok, jag blir galen. Jag tror inte på Gud, men OM han finns (jag förnekar inte hans existens heller) så är han en riktigt elak jäkel som testar mig till gränsen. Eller vad det än är som styr, ödet, slumpen, Gud, whatever, så testar det mig till bristningsgränsen. Och vad är meningen med det?

I fredags skickade jag mail till Brita H, som i Hero, och fick svar idag. Hon skrev att hon kan vara min handledare för uppsatsen, vilket glädjer mig för hon verkar trevlig och ordningssam. Men hon hade blivit förkyld, så hon kunde inte träffas förrän 1 oktober, och hade tappat rösten så hon kan inte prata i telefon. Enda kontakten var via mail. Fine, det är väl inga problem, men jag vill gärna ha mitt handledarintyg påskrivet så att jag kan få mina CSN-pengar snart. Blir det ingen påskrift innan 5 oktober drar dom studiebidraget ifrån mig helt. 
Så jag mailade Brita H om jag kunde skicka intyget till någon adress, så att hon kunde skriva på det så det äntligen kom in. Då visar det sig, SÅKLART, att mailen inte skickas, för det är något fel på hennes mailbox (för full?). Så jag sitter här med ett intyg som inte kan bli påskrivet och kan inte få kontakt med min handledare förrän 1 oktober. 
Rusti ska ta blodprov 25 september, jag har inte råd med det nu. Måste ringa och boka om tiden, jag vet inte ens om jag kan det för det är viktigt att göra det inom en viss tid, men jag måste. Jag har 400 kr kvar av pengarna pappa lånade, och 180 av dom kommer gå till en åkremsa. Vilket lämnar 200 kr kvar för en vecka till. Minst. Och om jag har min sedvanliga jävla otur så dröjer det väl några veckor till innan jag får några pengar. Den här stressen is KILLING me.

Murphy, jag hatar, hatar, hatar dig. Vad gör jag för fel? VAD har jag gjort för att förtjäna detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar